دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 17:35

برگزاری چهارمین جشن فارسی آموختگی زبان‌آموزان مرکز آزفا در دانشگاه شهید بهشتی

چهارمین جشن فارسی آموختگی زبان‌آموزان مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
کد خبر : 294021

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه شهید بهشتی، ابوالقاسم اسماعیل‌پور رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (آزفا) در سخنانی ضمن تبریک به فارسی آموزان برای اتمام دوره گفت: انتظار دارم اینک که پس از یک سال زحمت و کوشش فراوان فارسی آموخته‌اید پیشینه و سابقه این زبان را لحاظ کنید، زبان فارسی یک‌زبان سه‌هزارساله است و در قرون‌وسطا زبان بین‌المللی جاده ابریشم بوده است؛ جاده ابریشم جاده صرفاً یک شاهراه تجاری نبود بلکه تأثیر فرهنگی بسیاری نیز داشت، تاجران این مسیر مولد فرهنگ و تمدن بودند.


رئیس مرکز آزفا با اشاره به پیشینه زبان فارسی گفت: آنچه امروز به‌عنوان حاصل این زبان باقی‌مانده است، فرهنگ، هنر و تمدن دیرینه‌ای است که شما در طول دوره فارسی آموزی با بخش‌هایی از آن آشنا شدید؛ در ادبیات فاخر و در عرفان و هنر اسلامی می‌توان حضور زبان فارسی را مشاهده کرد.


اسماعیل‌پور با تأکید بر اهمیت تمدن‌های بشری گفت: با آموختن زبان جدید، دنیا متکثر و عمیق‌تر می‌شود و تمام ظواهر تمدنی شامل فرهنگ، دین و هنر را از دریچه جدیدی دریافت می‌شود. تمام تمدن‌ها عمق فرهنگی و مدنی دارند و همه اعضای خانواده‌ای هستند که در طول روزگاران بخشی از فرهنگ جهان را ساختند و مکمل یکدیگرند.


رئیس مرکز آزفا در پایان با اظهار امیدواری کرد: فارسی آموزان پس‌ازاین دوره با ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران به‌ویژه دانشگاه شهید بهشتی بیش‌ازپیش بافرهنگ و تمدن ایرانی آشنا شوند.


محمد رضا قلمبران مدیر اداره جذب و هدایت دانشجویان غیر ایرانی نیز در سخنان خود با تبریک به فارسی‌آموزان گفت: مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان اگرچه مرکزی نوپا و تازه تأسیس است اما در طول زمان کوتاه دستاوردهای ارزنده‌ای را آموزش زبان فارسی کسب کرده است. استادان این مرکز از متخصصان برجسته زبان فارسی هستند.


وی افزود: با فراگیری زبان فارسی، کلیدی به شما عطا شده که توسط آن درهای دانش، فرهنگ و هنر به زبان فارسی روی شما گشوده شده است که توسط آن می‌توان به فرهنگ و دانشی که ایرانیان تولیدشده مسلط شد. زبان فارسی‌زبان صلح و ارتباطات مسالمت‌آمیز است. زبان‌شناسان معتقدند یک‌زبان موفق، زبانی است که تمام احساسات و منویات ذهنی و درونی انسان را به بیانی زیبا، آهنگین و دل‌نشین ارائه نماید، اگر این شاخص‌ها را ملاک ارزشیابی زبان‌ها قرار دهیم معدود زبان‌هایی از این توانایی برخوردارند.


مدیر اداره جذب و هدایت دانشجویان غیر ایرانی در پایان خطاب به فارسی آموزان اظهار کرد: با اتمام دوره فراگیری زبان فارسی، این امکان فراهم‌شده است که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران به تحصیل ادامه دهید.


محمد علی اکبری رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تبریک به فراگیران زبان فارسی گفت: بسیار خوشحالم که مرکز آزفا شرایطی را فراهم کرد تا میزبان شما عزیزان از کشورهای مختلف دنیا باشیم. امیدوارم علاوه بر تحصیل، ایام و اوقات پربار و خوشی را در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشگاه شهید بهشتی سپری کرده باشید.


دکتر اکبری تأکید کرد: دانشکده ادبیات و علوم انسانی خانه ماست و اکنون شما هم عضوی از این خانواده هستید، هر زمان که به ایران سفر کردید آغوش این خانه به روی شما باز است.


مهدی طباطبائی معاون مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان نیز با ارائه گزارشی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار دوره آموزشی در این مرکز برگزارشده است که طی آن 350 فراگیر از اقصی نقاط دنیا پذیرش‌شده‌اند. درترم جاری نیز شش فراگیر حضور داشتند که امروز 25 نفر از این فارسی‌ آموزان موفق به اتمام دوره شده‌اند و به درجه فارسی آموختگی نائل شدند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب